Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2020

ΠΔ Μεταθέσεων: Ποιος είναι χειρότερος; Αυτός που δεν ξέρει να διαβάζει ή αυτός που επιλέγει να μη διαβάζει;


Ο πρώτος έχει συγγνωστή άγνοια, ο δεύτερος έχει δόλο.

Τελευταίες μέρες πολλά γράφονται πολλά περισσότερα λέγονται για το νέο πδ μεταθέσεων προσωπικού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

Κι όμως, το αναμενόμενο πδ έχει μακρά ιστορία η οποία θα εξιστορηθεί κάποια άλλη στιγμή.

Σήμερα θα σταθούμε στα όσα αναφέρουν οι επονομαζόμενοι g8 της ΠΟΕΠΛΣ. Αυτοί δλδ που μπήκαν στο περιθώριο μετά τα όσα έπραξαν τον Ιούλιο και συγκεκριμένα το φάγωμα τότε του προέδρου Τσιάνου Παναγιώτη, για να επανέλθει ο ίδιος ως πρόεδρος μόλις τρεις μήνες μετά. Ο Τσιάνος Παναγιώτης (εδώ) προέβη χθες σε μια δήλωση η οποία αξίζει να επισημανθεί επειδή αποκαλύπτει ότι αυτοί που σήμερα καταγγέλλουν όχι μόνο είναι αυτοί που διαπραγματεύτηκαν το τελικό σχέδιο του πδ μεταθέσεων αλλά απέκρυψαν ότι αυτό είχε φύγει για την γραμματεία της κυβέρνησης πριν αναλάβει ο Τσιάνος πρόεδρος. 

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η σχετική ανακοίνωση της ΠΕΑΛΣ η οποία μάλιστα πήγε ένα βήμα παραπέρα υπενθυμίζοντας ότι ο ίδιος συνδικαλιστής που σήμερα ωρύεται ήταν αυτός που το 2017 πήγε στη Βουλή να υπερασπιστεί το νόμο για τις μεταθέσεις....  Εμείς θα προσθέσουμε στα παραπάνω ότι είναι συνδικαλιστής εδώ και 20 χρόνια!!!

Είναι ξεκάθαρο ότι υπήρξε προσπάθεια αποποίησης ευθυνών από τον πρώην ΓΓ της ΠΟΕΠΛΣ  Τσατσουλή Θάνο αφού αυτός μαζί με τους Τσιάπλια, Λάσκαρη συμμετείχαν σε συσκέψεις και είχαν το τελικό πδ για τις τελικές παρατηρήσεις. Τέλος, επί των ημερών τους το εν λόγω πδ έφυγε προς το ΣτΕ.

Αυτά είναι δεδομένα και αποδεδειγμένα... 

Αυτό που θα επιχειρήσουμε εμείς σήμερα είναι να αποδείξουμε ότι οι g8 λένε ανακρίβειες σε σχετική επιστολή τους αναφερόμενοι στο σχέδιο πδ αλλά με δόλιο σκοπό και όχι από απλή ασχετοσύνη.

Τι μας λένε; Ότι το νέο πδ πρέπει να γυρίσει από το ΣτΕ. Ότι είναι έκτρωμα και ότι πρέπει να βγούμε στους δρόμους! 

Αφού διαβάσαμε το νέο πδ σας παραθέτουμε μια σειρά από ζητήματα για να μην τρώτε κουτόχορτο.

Οι πολύτεκνοι, οι τρίτεκνοι, οι γονείς τέκνου με ανίατο ή δυσίατο ή με αναπηρία, οι πάσχοντες από αυτά, οι χήροι, οι γονείς μονογονεικών οικογενειών προστατεύονται πλήρως. Μετατίθενται μόνο κατόπιν αιτήσεως/αναφοράς τους από τον τόπο προτίμησής τους. Συνεπώς το πυροτέχνημα δεν λάμπει και τόσο ….

Παραβλέποντας όλα τα θετικά και καινοτόμα στοιχεία του νέου π.δ. των μεταθέσεων, το οποίο υπήρξε απαίτηση της βάσης των στελεχών του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. από το 2017, ο λαϊκιστής συνδικαλιστής επιλέγει να αναγνώσει μόνο την ειδική περίπτωση των εκτάκτων μεταθέσεων για ενίσχυση των Λιμενικών Αρχών.

Η συγκεκριμένη ειδική περίπτωση περνάει από τη μέγγενη του Συμβουλίου Επιτελικού Σχεδιασμού και Διαχείρισης Κρίσεων το οποίο με απόφασή του, που εγκρίνεται από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σημειώνει τον αριθμό και τις Λιμενικές Αρχές που είναι αναγκαίο να ενισχυθούν. Δε σταματάει εκεί. Για λόγους που ανάγονται στη δίκαιη μεταχείριση των στελεχών του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ο αριθμός των στελεχών που ζητείται είναι ανά κατηγορία και όχι ένα άκριτο και απρόσωπο νούμερο. Κατόπιν η Δ.Π. συγκεντρώνει τα στελέχη που δύνανται να αποτελέσουν τη δεξαμενή αυτών που ίσως κληθούν να ενισχύσουν τις λιμενικές αυτές αρχές. Πράγματι, δεν δύναται να εξαιρεθούν από την εισαγωγή στη δεξαμενή αυτή, οι αναφερόμενοι στην ανακοίνωση των συναδέλφων. Ωστόσο δεν αναφέρεται εντέχνως και πιθανότατα δολίως το εξής που αναφέρεται στο νόμο:

«β. Έκτακτες μεταθέσεις μπορεί να διενεργούνται ύστερα από απόφαση του αρμοδίου Συμβουλίου Μεταθέσεων οποτεδήποτε και ανεξάρτητα από τα αντικειμενικά κριτήρια υπό την επιφύλαξη της κατωτέρω υποπερίπτωσης στις ακόλουθες περιοριστικά αναφερόμενες περιπτώσεις:

(i) για ενίσχυση Λιμενικών Αρχών με στελέχη Λ.Σ. -ΕΛ.ΑΚΤ., μετά από αιτιολογημένη πρόταση του Συμβουλίου Επιτελικού Σχεδιασμού και Διαχείρισης Κρίσεων η οποία εγκρίνεται από το αρμόδιο όργανο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με την οποία καθορίζονται οι Λιμενικές Αρχές που χρήζουν ενίσχυσης ακόμη και πέραν των κενών θέσεων της προβλεπόμενης οργανικής σύνθεσης, καθώς και ο αριθμός των προς έκτακτη μετάθεση στελεχών Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ.. Ειδικότερα για τον σκοπό αυτό, οι έκτακτες μεταθέσεις των στελεχών μέχρι και τον βαθμό του Ανθυποπλοιάρχου Λ.Σ. -ΕΛ.ΑΚΤ. διενεργούνται μέσω της προβλεπόμενης διαδικασίας του αρμοδίου Συμβουλίου Μεταθέσεων, με βάση τα κριτήρια τα οποία προβλέπονται στην παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου. Μετατίθενται κατά προτεραιότητα με τη διαδικασία της παρούσας περίπτωσης, τα στελέχη Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. τα οποία υπηρετούν σε Υπηρεσίες όπου υπάρχει υπέρβαση της προβλεπόμενης οργανικής σύνθεσης για την κατηγορία τους και τα οποία έχουν συμπληρώσει τον χρόνο παραμονής τους στις Υπηρεσίες αυτές, ανεξάρτητα αν έχουν υποβάλει αίτηση μετάθεσης, …»

Οι μόνες περιπτώσεις που υπάρχει στο νέο νομοθετικό πλαίσιο το στοιχείο της αίτησης/αναφοράς είναι οι περιπτώσεις που θα ήθελε να μετακινηθεί στέλεχος πολύτεκνο, τρίτεκνο και λόγω ζητημάτων υγείας, καθώς κατά τα άλλα είναι αμετάθετοι στον τόπο προτίμησής τους.

Παραβλέπεται το γεγονός ότι τίθενται προτεραιότητες. Πρώτα επιλέγονται οι υπεράριθμοι και συμπληρωμένοι ανά υπηρεσία και ανά κατηγορία, μετά τα στελέχη που πρόκειται να συμπληρώσουν τυπικά προσόντα και κατόπιν αν δεν έχει ακόμα συμπληρωθεί ο αριθμός τα στελέχη που έχουν τουλάχιστον υπερβεί το ήμισυ του χρόνου παραμονής. Θα ήταν άδικο άλλωστε ένα στέλεχος να έχει πάρει μόλις μετάθεση σε έναν τόπο και αμέσως να ξεριζώνεται ενώ άλλοι με λιγότερα μόρια να παραμένουν αλώβητοι.   

Ως προς την παραπλανητική αναφορά στο στέλεχος με 33 χρόνια υπηρεσίας πρέπει να αναφερθεί το εξής: Αν έχεις 33 χρόνια υπηρεσίας είσαι αξιωματικός. Συνεπώς τα αντικειμενικά κριτήρια δεν εφαρμόζονται για σένα. Τα οικογενειακά και τα υπηρεσιακά κριτήρια είναι τα κριτήρια που εφαρμόζονται. Άρα, η επιλογή εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια του συμβουλίου να αποφασίσει αρμοδίως και όχι ο νόμος.

Σημειώνεται με τον πιο έντονο τρόπο επειδή κοιτάνε μερικοί το δέντρο και όχι το δάσος. Το συγκεκριμένο π.δ. έχει έρθει επιτέλους κατόπιν «παλλιμενικής» αίτησης, και θα πρέπει να διαβάζεται με όρους μέλλοντος.

Οι υπηρετούντες στα πλωτά μέσα έχουν τοποθετηθεί στη δεύτερη κατηγορία και λαμβάνουν και μάλιστα αναδρομικά περισσότερα μόρια.

Στόχος όταν έχουν τα απαιτούμενα μόρια να υπηρετήσουν πια στη στεριά πετυχαίνοντας μία από τις δύο επιλογές (εκ των οκτώ συνολικά) μέσω των μορίων τους και ανά πάσα στιγμή, όχι μετά από κάποιο όριο ηλικίας. Συνεπώς, πέραν της μη ύπαρξης εξουσιοδότησης για όριο ηλικίας, είναι παρελκυστική η αναφορά καθώς ο υπηρετών στα πλωτά μπορεί ανά πάσα στιγμή και ηλικία να πετύχει την επιλογή του στη στεριά διότι ακριβώς πριμοδοτείται με περισσότερα μόρια με το καινούριο π.δ.

Οι τακτικές μεταθέσεις εξορθολογίζονται και θέτουν το στέλεχος του Λ.Σ. προ της ατομικής του ευθύνης. Το νέο δόγμα, το οποίο και υπερψηφίστηκε από τη Βουλή και στηρίχθηκε από τα στελέχη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., είναι:

«Ο έχων τα περισσότερα μόρια πάει στον τόπο επιλογής του».

Τόσο απλά, τόσο καθαρά!

Το δε νέο στέλεχος, απόφοιτος των παραγωγικών σχολών, υπηρετεί τα πρώτα πέντε χρόνια της σταδιοδρομία του στις τρεις πρώτες κατηγορίες Λιμενικών Αρχών. Τούτο σημαίνει ότι κάθε χρόνο πάνω από 130 νέα στελέχη ενισχύουν τα νησιά μας. Μετά την πενταετία, υποχρεωτικά τα νέα στελέχη υπηρετούν σε Λιμενικές Αρχές, που σε τελική ανάλυση τα ίδια επιλέγουν. Συνεπώς, για δύο τουλάχιστον χρόνια ακόμα οι Λιμενικές Αρχές είναι ενισχυμένες με συνολικά 1.000 νέα στελέχη.

Η ανάγκη για προσφυγή στις έκτακτες μεταθέσεις για ενίσχυση των λιμενικών αρχών ισχύει ως επιλογή που η διαδικασία επιβάλλει απόφαση του ανωτάτου οργάνου της στρατιωτικής ηγεσίας και έγκριση της πολιτικής ηγεσίας περί αυτού και μόνο για έκτακτες και απρόβλεπτες περιπτώσεις.

Όποιος δε διαβάσει το νόμο, από τον οποίο το π.δ. δε δύναται να παρεκκλίνει, δε δύναται να αξιολογήσει και το ίδιο το π.δ.

Το αρχικό σχέδιο π.δ. ήταν έγκαιρα στα χέρια της Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ. η οποία αφού συγκρότησε σχετική ομάδα εργασίας και μετά την πραγματοποίηση πολύωρων Διοικητικών Συμβουλίων κατάφερε θετικές βελτιώσεις. Εν συνεχεία τον περασμένο Ιούλιο χτύπησε την Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ. η παιδική ασθένεια «τρώμε τον πρόεδρο» και αυτοί που έφαγαν τον πρόεδρο και  διαπραγματεύτηκαν το τελικό σχέδιο σήμερα καταγγέλλουν και παραπληροφορούν.

Αλλαγές σε ένα π.δ. το οποίο έχει σταλεί στη γραμματεία της κυβέρνησης και ίσως ήδη να βρίσκεται στ ΣτΕ δεν μπορούν να γίνουν.

Μη σας κοροϊδεύουν!

Σε κάθε περίπτωση η πρώτη εφαρμογή του νέου π.δ. θα εκκινήσει τον Ιανουάριο του 2021 και θα τελειώσει τον Απρίλιο του 2021.

Αν υφίστανται ή προκύψουν αδικίες στην πράξη και όχι στα λόγια καμία στρατιωτική ή πολιτική ηγεσία ή συνδικαλιστική οργάνωση δε θα κρύψει το κεφάλι της στο χώμα.

θα είναι εκεί ώστε να αρθούν τα προβλήματα και οι παθογένειες ακόμα και αν αυτό απαιτεί νομοθετική ρύθμιση και όχι απλώς τροποποίηση του π.δ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου